Logo nedir? Kelime fehvaı olarak ana alınlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin daha çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin genellikle logoları kesimü söz gelişi eder. Ancak birden bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, emeksiz anlaşılır, sınırırlanması emeksiz, mümkün başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıdüzen icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilim çok önemlidir.